Pàgines

30 d’agost del 2016

NÚMEROS 4

Aquests són els nous cartells que he preparat per aquest curs inspirats  en dos temes ben diferents, espero que us siguin útils.

EL MAR













Clica aquí per descarregar





AGRAIRÉ QUE SI HO DESCARREGUES DEIXIS UN COMENTARI !!!



LA FRUITA












Clica aquí per descarregar



22 d’agost del 2016

EN PATUFET A P3

El curs passat l'Eix Transversal que es va treballar a l'escola estava dedicat a la Literatura, a Infantil concretament vam treballar els contes clàssics.
El primer pas va ser triar un nom per la classe i nosaltres vam triar ser la classe d' En Patufet.
Aquí us presento un recull de les activitats que vam fer, algunes estan inspirades en el que vaig trobar per la xarxa,  d'altres van anar sorgint com a propostes dels mateixos petits, també vam fer un àlbum d'activitats per recollir alguns dels continguts treballats.



LES LLETRES DE "PATUFET"

Comencem escrivint la paraula PATUFET  a la pissarra i entre tots a sota reproduïm les lletres, a continuació busquem alguna de les lletres de PATUFET en el nostre nom propi i el col·loquem a sota de la lletra corresponent. Aquells que tenen més d'una lletra trien on volen posar el seu nom.


Passats uns dies repetim l'activitat, utilitzant paper d'embalar, amb alguna novetat més, per tenir-ho penjat a la classe.



LA COL

Anem a la fruiteria a comprar una col i la portem a la classe.



Després d'observar-la i fer conversa la tallem i desfullem per poder fer una observació més precisa.



Podem observar i notar la rugositat de les fulles, 


que fan olor ...


que hi ha fulla que tenen diferents colors verds,  que semblen arrugades...


són gruixudes, tenen unes ratlles blanques,   hi ha qui l'ha volgut tastar !!!



el mig quasi és de color blanc !!!


Proposem als petits fer un quadre amb les fulles de la col amb la tècnica de l'estampació, utilitzem paper Basik DinA3 i pintura verda de dos tons diferents.




Quan l'estampació està seca repartim les lletres per confegir la paraula COL i els petits les enganxen lliurement.


Decorem la classe amb les diferents produccions.



Tindrem una altre col per posar-la al racó amb la resta d'objectes relacionats amb en Patufet.


PLOU !!!

Sessió de grafisme a la pissarra fent traç vertical representat la pluja.





L'activitat es repeteix de forma individual, primer es pinten els núvols amb ceres, a continuació amb retolador es fa el traç de la pluja tenint en compte que han de ser ratlles petites. Per acabar repartim les lletres per confegir la paraula PLOU i els petits les enganxen seguint la consigna donada: enganxar a sobre dels núvols.




EL SAFRÀ

A la fruiteria també vam comprar el safrà




En aquest cas també hem encetat una conversa a la rotllana per observar, manipular, olorar ... el safrà i perquè els petits expressin les seves hipòtesis sobre què saben del safrà.

Hem proposat evocar el safrà dins d'un pot d'aigua per veure què passa i hem decidit utilitzar el líquid resultant per fer un dibuix.






En una nova sessió hem visualitzat alguns vídeos i fotografies sobre el cultiu i la recol·lecció del safrà, ho trobareu als diferents recursos que adjuntaré més endavant.


EL BOU

Dibuix lliure del bou i confegir la paraula BOU que els petits  enganxen lliurement.















UN MÒBIL

Per diferents decoracions hem fet fotos als petits vestits de PATUFETS i en aquest cas ho hem utilitzat per fer un mòbil molt divertit amb uns quants elements propis del conte. El mòbil té la particularitat de tenir davant i darrera



La part superior és el nom del Patufet pintat amb retoladors.



La paperina del safrà està feta amb la tècnica del collage enganxant trossets de paper de diari a sobre d'un paper blanc, quan està sec s'envernissa. Per acabar es fa la paperina.


Amb paper pinotxo taronja fem xurros que representaran el safrà


i s'enganxen dins la paperina.


El cistell,  cadascú tindrà el dibuix d'un cistellet i amb retolador marró dibuixarà les diferents línies del cistell.



Després es faran boletes de paper de seda simbolitzant el menjar que en Patufet porta al seu pare. S'enganxen per les dues bandes.



La col es pinta amb aquarel·les per davant i per darrera.


Per últim "el dineret", modelar amb plastilina negre dos números 1, un per davant i l'altre pel darrera.


Per acabar es munta el mòbil amb totes les peces.


CARTELLS

Per la vidriera de la classe (porta d'entrada) hem elaborat aquest divertit mural



Els diferents elements d'aquesta escena s'han pintat amb aquarel·les.



El camp de cols hi estan amagats tots els petits de la classe.



La col l'hem fet amb la tècnica del collage amb paper de seda de diferents tons de verd.




Per l'altre porta d'entrada (passadís) hem fet una reproducció del conte un tant especial.




CARTELL PERSONALITZAT

En aquest cas hem utilitzat les fotos dels petits vestits de Patufets, entre tots hem anat omplint les lletres fins aconseguir encaixar-les totes, ha estat una activitat col·lectiva molt divertida i entretinguda.








CARTELL COL·LECTIU

Aquest és el cartell que encapçala el racó, que hem anat elaborant segons les tècniques que hem anat treballant.


EL RACÓ


Aquí podeu veure els diferents elements que hem tingut al nostre racó, fins i tot hem posat el capgros d'en Patufet que vam fer a P3 fa uns anys.


BITS





imatges





vocabulari




LA MASCOTA

Com cada curs les famílies s'han encarregat de fer-nos la mascota i enguany han pujat el seu llistó en quant a enginy i creació.
Els petits han estat entusiasmats de poder endur-se a casa cada divendres per passar el cap de setmana a "EN DINERET" amb els personatges del conte .





TITELLES






per descarregar clica les imatges



DOSSIER D'ACTIVITATS


fes-hi una ullada !!!






AGRAIRÉ QUE SI HO DESCARREGUES DEIXIS UN COMENTARI !!!






RECURSOS

VÍDEO AMB NARRACIÓ



IMATGES


MÉS RECURSOS


clica les imatges !!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...