23 de juny de 2014

REGAL PELS PADRINS DE P3

Els petits de P3 també han fet un regalet pels seus padrins que els hi han donat per acomiadar-se fins el proper curs. Han fet una marc per posar la fotografia del padrí amb el fillol.

Una activitat senzilla però que els petits de P3 s'ho han passat molt bé fent-la.

Com ho han fet:


  • Pintar el marc amb pintira negre.
  • Un cop sec fer els puntets utilitzant bastonets de les orelles.
  • Per acabar col.locar la fotografia i tapar-la per darrera amb un full de color.


22 de juny de 2014

LA MALETA DEL ARTISTA

Com ja he explicat en alguna entrada anterior a infantil fem una maleta per posar les activitats plàstiques que hem fet al llarg del curs. Hem utilitzat una tècnica molt senzilla però que al mateix temps ha permès als petits convertir-se en artistes.
Prèviament hem mirat fotografies i dibuixos del fons marí i hem fet conversa sobre tot el que anàvem veient: nom dels animals, plantes que hi ha, relleu, ... , també hem practicat a la pissarra com dibuixar peixos i altres animals.

Com hem fet la maleta:

  1. Repartim una cartolina blanca doblegada per la meitat a cada petit.
  2. En una de les cares de la cartolina dibuixar (dibuix lineal) amb ceres el  fons marí.
  3. Repetir a l'altre cara de la cartolina.
  4. Pintar les dues cares de la cartolina amb pintura de color blau (3 tons) molt aigualida.



13 de juny de 2014

REGAL PELS PADRINS

A l'entrada "POSA LLAPIS DE COLORINS"   us parlava de l'activitat dels "Padrins lectors" o "Parelles lectores" que fem a la meva escola i vaig presentar-vos el regal que els nens i nenes de P3 els hi vam fer.
Aquest curs som a P4 i ells són a 5è i per acomiadar-nos fins el proper setembre els hi hem fet un nou regal.

Un plat per penjar, per deixar les claus, ...





Material:
- Argila blanca.
- Objectes per fer marques a l'argila.
- Tempera de colors.
- Roba.
- Pot de plàstic.





Com fer-ho:
- Tallar la barra d'argila en 3 trossos, cada petit utilitza 1 tros
- Modelar en forma de bola el tros d'argila.
- Aixafar l'argila amb el corró, marcar el cercle segons la mida que es vulgui.
- Triar els objectes per fer les marques i decorar.
- Col·locar el plat a l'inrevés ( a sota hi ha el pot de plàstic i  la roba) , posant-lo d'aquesta manera quedarà la forma del plat.



- Pintar quan està sec.






























Per acabar i donar-li un toc de brillantor hem ruixat els plats amb laca de perruqueria, si utilitzem vernís líquid es barregen els colors de pintura.
El resultat és fantàstic !!! esperem que els nostres padrins els hi agradi la sorpresa.




9 de juny de 2014

UN REGAL MOLT ESPECIAL

M'ha arribat aquesta placa com a col.laboradora de "UN PROYECTO ENTRE TODOS".
Un projecte creat per

ANA del bloc "Aula TIC"
              FINI del bloc "Mi grimonio escolar"
        MIREIA del bloc "Món Infantil"
                 MIREN del bloc "La classe de Miren"
          NOELIA del bloc "Mi cole al dia"

amb la intenció de COMPARTIR.

És un gran plaer poder formar part d'aquest fantàstic projecte on sempre trobes molta ajuda i també  on pots oferir i compartir recursos, idees, materials, ...




GRÀCIES !!!

8 de juny de 2014

DIBUIXAR SENSE LLAPIS

Aquests darrers dies d'escola acostumen a ser una mica especials per unes quantes coses: neguit dels mestres per l'abundant feina a fer, calor que neguiteja a grans i petits, rutines, horaris, organitzacions que sovint s'han de canviar... Davant d'aquest ventall de circumstàncies va molt bé fer activitats una mica diferents, a Fer de Mestres  la Carme ens presenta unes propostes amb un èxit assegurat.
I des de Petit món us en presento un altre que agrada molt,  els meus petits en diuen "dibuixar sense llapis".

Material: 
Regletes, pedretes de colors, bastonets de les orelles, pals de polo, pius, botons, taps de plàstic .... i la imaginació i creativitat dels petits.

Les creacions són fantàstiques i ells s'ho passen molt i molt bé















2 de juny de 2014

DESCOBRIM EL CUB

Per problemes tècnics amb l'ordinador no he pogut publicar cap entrada les darreres setmanes  i ja tenia una mica de "mono" jejeje.

Avui us explico com hem descobert el cub i el quadrat a P4.




Sessió 1:
Comencem demanant que cada petit porti un objecte de casa que tingui forma de cub i  fent conversa a la rotllana cadascú presenta el seu objecte: què és, perquè serveix, ... comprovem si tenen cares planes, arestes i vèrtexs com tots els prismes.

Sessió 2
Aquesta sessió ens servirà per comprovar si el que hem portat és un cub: totes les cares han de ser iguales, per això resseguim en un full totes les cares del cub.
La reacció dels petits ha estat instantània:

- ELS CUBS TENEN QUADRATS !!!







Sessió 3
Iniciem un altre sessió de manipulació i experimentació  amb els cubs que hem portat i d'altres que trien d'entre diferents cossos geomètrics.












Sessió 4
Col·loquem al mig de la rotllana diferents cossos geomètrics, triarem només aquells que siguin prismes i estamparem les cares per comprovar si tenen diferents formes. Hem descobert que alguns cossos geomètrics tenen TRIANGLES !!!













Sessió 5
Comprovem el comportament dels cossos geomètric amb les rampes: quins rodolen, quins no rodolen, perquè, ... i el cub rodola?

















HEM DESCOBERT QUE HI HA PRISMES QUE A VEGADES RODOLA !!!



Sessió 6
En aquesta sessió presentem en Paul Klee i veurem com utilitza les figures geomètriques en el seus quadres. Farem conversa sobre l'últim quadre "Ballant per por": què hi veieu, què fan els personatges, quins personatges hi ha, ...


Sessió 7-8 i 9
Proposem fer un quadre com en Paul Klee.

Estampem  cossos geomètrics de diferents formes i mides.




Pintem amb aquarel·les el full DinA3 




Fem una composició lliure amb les peces estampades ja retallades, després les enganxem.




Les peces són el cos dels personatges, amb retolador negre creem els nostres personatges.





Per últim expliquem als companys la nostre creació, quins personatges hem fet i què fan.






Les produccions han estat fantàstiques !!!

"BALLANT PER POR" Paul Klee






Finalment, i com en altres entrades, aprofito per compartir  recursos molt interessants sobre com treballar les matemàtiques, espero que us siguin útils.

  • Conferència d'Àngel Alsina


  • Recursos per treballar les matemàtiques dels 3 als 8 anys
   

Clica la imatge


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...