29 d’octubre de 2013

TORREM, TORREM CASTANYES

Aquest any a P4 estem aprenent la cançó de "Torrem, torrem castanyes i he preparat un vídeo de la cançó, us el deixo per si us pot ser útil.


27 d’octubre de 2013

JUGUEM AMB LA CASTANYERA

L'Emilia Alcaraz des del seu bloc Recursos web Emilia Alcaraz ens ofereix uns quants jocs perquè els nostres petits es diverteixin jugant amb la Castanyera, el pastisser i els seus panellets i trobant les carabasses diferents.












APRENDRE A ESCRIURE

Gràcies a un comentari que m'ha deixat El raconet d'infantil avui he descobert el seu bloc i una entrada molt interessant sobre la lectoescriptura. Es tracta d'un reportatge que jo desconeixia  del programa Quequicom que ens explica com aprenem a escriure.
La Gal.la, una nena de 4 anys, comença a aprendre a escriure. El seu pare, el reporter Pere Renom, en fa el seguiment durant 4 mesos i grava el seu progrés en la identificació de síl·labes, dels fonemes i la seva representació en grafemes, les lletres de l'alfabet.


24 d’octubre de 2013

YAYOI KUSAMA

Fa uns mesos des del facebook del bloc  Fer de mestres, del que en sóc fidel seguidora, vaig veure una activitat relacionada amb aquesta artista japonesa. L'entrada a la que em refereixo  és del 3 de març per si voleu fer-hi una ullada.

Doncs bé en el mateix moment en que vaig veure l'activitat me la vaig imaginar amb colors de tardor. Fruit de la meva ignorància sobre el món de l'art vaig haver de començar una tasca d'investigació amb aquest gran recurs que és la xarxa i les descobertes van ser, per mi, extraordinàries. YAYOI KUSAMA és una artista de 84 anys a la que anomenen "La princesa de los lunares" (la princesa de les llunes), els cercles, les llunes, tenen un paper molt important en les seves obres.






Us deixo les diferents sessions que hem fet per inspirar-nos en aquesta artista tant particular.

SOM ARTISTES: "FEM UNA ESCULTURA"


1. PRESENTEM A L'ARTISTA, passem un power point que hem preparat.




2. DESCOBRIM EL COLOR MARRÓ, ho vaig explicar a l'entrada anterior.


3. PINTEM LES PECES DE L'ESCULTURA, amb els diferents tons de color marró que hem fet pintem un full Basik DinA3, 2 ó 3 tubs de paper de cuina i 4 ó 5 de wc.



4. EL CILINDRE, comencem recordant el que vam aprendre a P3 sobre el cilindre experimentant amb els que hem pintat. Cares planes, cara corba, es poden apilar, rodolen, objectes en forma de cilindre, ...











5. CONSTRUÏM L'ESCULTURA,  cadascú col·loca els cilindres com més li agrada. Després la mestra ho enganxa amb silicona.

6. DECOREM L'ESCULTURA amb gomets de cercles grans, mitjans i petits i de color taronja, groc i vermell (els altres tres colors de la tardor).






El resultat és espectacular, els petits han fet escultures de tardor inspirant-se en la YAYOI KUSAMA.











Després de veure com quedava  plena de colors la sala blanca que havia preparat l'artista, els petits em van suggerir  "perquè no pintem la classe amb pintura blanca i després l'omplim de gomets?". Per un moment vaig estar a punt de fer algun invent a la classe per tirar endavant la idea... però una de les meves companyes va tenir una pensada genial. Els racons de joc simbòlic els tenim al passadís i la paret de la caseta és blanca per tant ja teniem lloc on els petits poguessin enganxar tants gomets com volguessin.


Mireu, mireu !!!








ALGUNS RECURSOS:








Aquests són alguns dels recursos que he utilitzat però en trobareu molt més remenat per la xarxa, només cal posar YAYOI KUSAMA i la llista és inacabable.

16 d’octubre de 2013

EL COLOR MARRÓ

Avui hem descobert com fer el color marró. Per taules hem preparat els diferents colors per fer les barreges i transformar-ho en color marró. Els petits s'han quedat molt sorpresos mentre experimentaven amb la pintura de diferents colors i els colors que en sortien.

Tenint en compte que el color marró s'obté barrejant els tres colors primaris: VERMELL, BLAU i GROC, qualsevol barreja que porti alguna quantitat d'aquests tres colors sempre tindrà com a resultat el color marró en les seves diferents tonalitats.

Les barreges que hem fet són:

           - vermell, blau i groc (colors primaris)

                - vermell i verd (el verd conté blau i groc)

                - vermell, groc i negre (el negre conté vermell, groc i blau)

                - groc i lila (el lila conté blau i vermell)



Hem utilitzat plats de plàstic blancs  perquè es puguin apreciar clarament les diferents tonalitats de color marró que s'obtenen segons la quantitat de pintura de cada color que es posa a la barreja.













13 d’octubre de 2013

UN ARBRE DIFERENT

Com cada any al acabar la reunió de pares d'inici de curs proposem a les famílies fer una activitat que l'endemà trobaran els petits.
Aquesta vegada hem proposat fer l'arbre del nostre racó de les estacions, les fulles seran les siluetes de les mans i dins escriuran un desig pels seus fills, per acabar han pintat l'arbre.
Hem passat una estona agradable preparant la sorpresa que trobaran l'endemà els seus petits.










La troballa ha estat tota una sorpresa pels petits, cadascú ha trobat la mà de la seva mama, papa, avi, o àvia, ... i una a una hem anat llegint els missatges que portaven. L'experiència ha estat molt entranyable.











La Tardor ja és aquí i el nostre arbre també sent la nova estació, les seves fulles han de començar a canviar de color per això el decorem amb fulles que pintem amb ceres de colors de la tardor. Quan arribi l'hivern desarem les fulles/missatges perquè les torni a tenir quan arribi la primavera.




i així és com ha quedat el nostre Racó de la Tardor



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...