Pàgines

22 d’abril del 2013

BON DIA DE SANT JORDI

Que passeu un bon dia de Sant Jordi envoltats de llibres i roses com diu la dita:


PER L'ABRIL
LLIBRES I ROSES MIL.

Com a felicitació us deixo el cartell que hem fet enguany per la porta de la classe.


21 d’abril del 2013

UNA ROSA PER LA PRINCESA

Després d'explicar la Llegenda de Sant Jordi encetem una conversa perquè els petits ens expliquin coses sobre aquesta diada. Uns expliquen que són com el cavaller Sant Jordi valent i fort que guanya al Drac, altres que el seu papa és Sant Jordi perquè regala flors a la mare, les nenes totes volen ser la princesa amb el seu vestit brillant i la corona, ... Sempre és una conversa on els petits es mostren molt emocionats i amb molt entusiasme.
Quan els proposo de fer una rosa sempre els demano que pensin en qui pot ser la seva princesa, alguns de seguida responen que la mare i llavors aprofito per enaltir el seu paper en tots nosaltres. Finalment i com a mostra d'estima i agraÏment a tot el que ella ens dona li fem una rosa.

Per donar-li més emoció fem la sang del Drac, en un gibrell amb aigua hi posem pintura vermella i aconseguim la màgica sang del ferotge animal. I per fer la rosa comencem tenyint una tovalloleta amb la sang tant vermella.



Mentre les tovalloletes s'assequen pintem el calze i la tija amb pintura verda. El calze és un tros d'ouera retallada i la tija un pal xinès, prèviament la mestra ha enganxat amb cola les dues peces.




El següent pas és convertir la tovalloleta en els pètals d'una rosa.





Després ho enganxem dins el calze pintat.







Per últim l'emboliquem i li posem la cinta catalana amb un petit poema.




Ja tenim la rosa per la nostre Princesa !!!

20 d’abril del 2013

ARBRES

A la meva escola tenim el privilegi de poder comptar amb un pati gran amb sorral, arbres, rodes, ... Els arbres ens permeten poder observar de forma directa i quotidiana la seva transformació segons l'estació de l'any, i tenir tant a prop aquest valuós recurs ens ha servit per poder treballar a P3 "Els arbres i els seus canvis".




A la Tardor vam poder observar com canviava el color de les seves fulles i com anavan caient. Després del treball d'observació dels diferents arbres que hi ha al pati vam fer una activitat d'estampació amb taps de suro.



En arribar l'hivern es va tornar a fer un treball d'observació
















Vam començar modelant amb plastilina un arbre d'hivern, tronc i branques. Després el vam dibuixar a la pissarra i també en un full blanc DinA3.











En una nova sessió vam dibuixar l'arbre amb pintura blanca i sobre paper de celofana blau marí.









Per acabar vam utilitzar els colors propis de l'hivern.






Ha arribat la primavera i novament hem encetat un treball d'observació descobrint que hi ha arbres que tenen flors i d'altres que no.
Per fer els nostres arbres amb flors hem organitzat una sortida a prop de l'escola per anar a buscar branquetes amb les que després farem l'arbre.
Amb rodets i pintura hem donat color al full i quan s'assecat cadascú ha produit el seu arbre amb les branquetes i ho hem enganxat amb cola.

Per fer les floretes hem utilitzat la màquina de fer forats i fulls de colors rosa, blanc i groc, foradant els papers a estonetes. La mestra ha anat posant cola i hem demanat als petits que anessin posant paperets imitant el gest de posar sal; en un segon cop repetim l'acció canviant de color de paperets.











Per donar un toc més de primavera hem fet papallones amb filtres de cafè. Comencem pintant els filtres per les dues cares amb retoladors.





Després els passem per aigua i els deixem assecar. Obrim els filtres, arruguem i amb un netejapipes donem forma al cos de la papallona. El resultat és espectacular!!!






15 d’abril del 2013

SUDOKU Sant Jordi

Us deixo aquest article molt interessant titulat: "¡A las Matemáticas por el Sudoku!".

Tracta de l'experiència pràctica d'un mestre d'Educació Infantil,  ens proposa aprofitar els innumerables beneficis que aporta el passatemps Japonès, Sudoku, i donar-li un ús educatiu i lúdic adaptant-lo als més petits.

Aquest tipus d'activitat ajuda a desenvolupar la capacitat de reflexió i anàlisi, el raonament lògic i sistemàtic, la capacitat d'observació, atenció i deducció, elaborar estratègies per resoldre problemes, la creativitat, la imaginació, ...

Crec que és un tipus de recurs que val la pena tenir en compte per iniciar als infants, de forma lúdica, en el desenvolupament del pensament lògic-matemàtic.






SUDOKU de Sant Jordi



MANDALES PRIMAVERA

Recull de mandales de primavera amb flors i animalets.

Clica per veure uns quants més
 

14 d’abril del 2013

TAPA-MALETA

Des de fa uns anys a l'escola hem substituït la tapa d'àlbum de final de trimestre per la "maleta".

Sovint amb les companyes de l'escola ens preguntàvam com evitar haver de fer més d'una tapa d'àlbum: de fitxes, de projecte, de treballs plàstics, ... Després de valorar-ho tot el cicle vam decidir unificar-ho en una sola tapa que seria una "maleta" on posar tots els treballs que s'havien fet al llarg del trimestre. Aquesta "maleta" és una cartolina doblegada per la meitat i enganxada pels seus costats laterals, la part superior serà la obertura i s'hi posen dues cordes que serviran de nanses.

En un principi aquesta "maleta" es preparava cada trimestre i l'activitat plàstica que s'hi feia estava relacionada amb l'època de l'any que es donava (Nadal-Pasqua-Primavera/estiu).

Més endavant i per tal d'estalviar despeses i material, i amb un pensament totalment ecològic vam decidir fer una única maleta per a tot el curs. Actualment l'activitat plàstica està relacionada amb l'eix transversal que es treballa a l'escola. La maleta es porta a casa a final de cada trimestre amb els treballs, i es retorna a l'escola a l'inici del següent trimestre.

Per tal d'evitar foradar o grapar les diferents activitats plàstiques dels infants i no malmetre les seves creacions, darrerament també fem una maleta que anomenem "la maleta de l'artista" per emportar-se'n totes les activitats fetes al llarg del curs. En aquest cas es proposa una tècnica i els infants fan una creació pròpia.




7 d’abril del 2013

LA ROSA i EL DRAC

LA ROSA

Aquest model de rosa de Sant Jordi fa molt temps que el tinc però no recordo d'on el vaig treure, el que sé del cert és que és del temps en que no utilitzava la xarxa com a recurs. A l'escola l'hem fet vàries vegades tant a P4 com a P5, i sempre ha agradat molt per la seva originalitat. Clicant la rosa podeu accedir a la plantilla. Espero que us agradi.



Material:

  • cartolina vermella
  • cartolina verda
  • plastilina verda
  • "pal xino"




EL DRAC

Com podeu veure aquest drac presenta dues variants, el de la cresta de color groc es de plastilina, mentre que el de la cresta vermella és de fang. Tant l'un com l'altre són força senzills i molt adequats per treballar el modelatge. L'últim pas en l'elaboració dels dos models és l'emvernissat que realça el resultat final.



6 d’abril del 2013

MANDALES DE SANT JORDI

Hola a tothom!

Després d'uns quants dies de desconnexió i haver recuperat, en certa mesura, el meu estat d'ànim ja em sento amb forces per tornar per aquí.

Tenim a tocar la festa de Sant Jordi i he pensat que potser us aniria bé disposar d'uns quants mandales, segur que els vostres petits els hi encantaran.




Clica el mandala i en veuràs més
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...